ترميم جمجه مرد جوان با پرينتر سه بعدي در شفا

مرد جوانی در اثر تصادف با سطح هوشیاری ۴ به بیمارستان شفا ساری منتقل شد بدلیل خونریزی داخل مغز توسط دکتر احتشامی تحت عمل جراحی قرار گرفت و قسمتی از جمجمه جهت کاهش فشار مغز به خاطر خونریزی برداشته شد. بعد از بهبودی جهت ترمیم قسمت از دست رفته جمجمه با استفاده از تکنولوژی سه بعدی با مواد بایوکامپتیبل توسط دکتر احتشامی تحت عمل جراحی قرار گرفت که بسیار موفقیت امیز بود.
دکتر احتشامی در این مورد به گفت : این عمل در بهبود وضعیت بیمار برای به بدست آوردن سلامتی وزیبایی نقش به سزائی داشته و استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی با استفاده از مواد بایو کامپتیبل علاوه بر اینکه با بدن انسان سازگار است، می تواند سریعتر صورت گرفته و تبدیل به امید جدیدی برای جایگزینی روش های قدیمی مانند مش تیتانیوم گردد.
وی افزود در این عمل ابتدا توسط متخصصان مهندسی پزشکی از جمجه بیمار اسکن سه بعدی دریافت و سپس الگوی دقیق قسمت از دست رفته جمجمه توسط پرینتر سه بعدی ساخته شد. پس از آن بیمار در بیمارستان شفا ساری تحت عمل قرار گرفت و قطعه ساخته شده با موفقیت در جمجمه بیمار قرارداده شد و بیمار ظرف ظرف مدت چند روز از بیمارستان ترخیص شد.
دکتر احتشامی اظهار امیدواری کرد استفاده از این روش جدید که برای اولین بار در استان مازندران در بیمارستان فوق تخصصی شفا ساری انجام شد بتواند امید تازه ای در بیماران مشابه ایجاد نماید.